Dag 1 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Esther Dongen - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Esther Dongen - WaarBenJij.nu

Dag 1

Blijf op de hoogte en volg Esther

04 Februari 2016 | Suriname, Paramaribo

Dag 1.... Of eigenlijk al dag 2

Deze ochtend was ik al om 07:00 uur wakker... Tja, dat krijg je met die tijdverschillen :)

Kwetterende, prachtige vogels gespot! In alle kleuren en maten en met elk hun eigen(aardige) lied. Ook fladderen er hier voortdurend kolobrie's, echt gaaf! Van plan om een kleine verrekijker te kopen om alles van dichtbij te kunnen bekijken. Daarnaast is ook de flora overweldigend mooi!! Alles waar ik in een tuincentrum alleen maar van kan dromen om zulke plantjes in leven te houden groeien hier, haast als onkruid, langs de weg! Prachtig allemaal!!

Vanmiddag zijn we naar het centrum geweest. Gewapend met een zonnebril, zomerse kledij en slippertjes, maar al snel kwamen we in hoosbuien terrecht. Nu snap ik gelijk waarom bijna iedereen met een paraplu loopt... Tot op het bot nat geregend...
Ik kon er wel om lachen. Diepe plassen en overstroomde straten, echt gekkehuis!
Toch maar (in ons drijfnatte kloffie) geschuild op Waterkant. De plek om je echt tussen de Surinamers te begeven! Mannen komen daar bij elkaar om onder genot van een grote bier (lees; flessen van 1 liter.... Wat voor jullie bro's!!) bij te praten, en de vrouwen nemen hun naaiwerkje mee om, al kibbelend, prachtig gekleurde rokken te maken.

Een hapje gegeten bij 't Vat'. Een gezellig terrasje maar wel supertoeristisch. Veelal nederlanders die daar zitten.

Nu weer lekker thuis. Het heeft heel de middag geplenst!! Wat nou "korte droogperiode"?? Maar zoals Truus van het meteorisch instituut zegt; 'het weer is in de war...' Daar moeten we het dan maar mee doen. Gelukkig beinvloed het niemands humeur want ze blijven lachen, die Surinamers! De eerste muggen zijn gesignaleerd, samen met heel veel kleine kikkertjes, vleermuizen, een kakkerlak YAK! en salamandertjes.... Benieuwd wat er nogmeer ons pad gaat kruisen...

Brassa!




Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Suriname

Vanuit Paramaribo

Recente Reisverslagen:

21 Februari 2016

Fietsen naar peperpot en een lange autoroute

15 Februari 2016

4 bijzondere dagen....

12 Februari 2016

De aankomende dagen...

10 Februari 2016

De Savanne en de Brownsberg

06 Februari 2016

Dag 5 in Paramaribo
Esther

Ik heb het geluk dat mijn ouders mij van kinds af aan altijd mee op vakantie namen. Reizen zit in mijn bloed! Ver of dichtbij, het maakt niet uit zolang ik maar op pad ben. Cultuur snuiven en genieten van de prachtigste plekjes op aarde! Voor mij geen dure hotels of luxe resorts maar het liefst backpack en alles op eigen houtje onderzoeken. Puur genieten! "The world is a book and those who do not travel read only one page" "Do not go were the path may lead. Go instead where there is no path and leave a trail"

Actief sinds 04 Feb. 2016
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 2096

Voorgaande reizen:

04 Februari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

02 Februari 2016 - 23 Februari 2016

Suriname

Landen bezocht: